Po książkę “Przełom w zarządzaniu sprzedażą” sięgnąłem z trzech powodów. Po pierwsze niewiele jest dobrej literatury, czy szkoleń z obszaru “twardego” zarządzania sprzedażą, a prezentowana pozycja porusza problem tworzenia odpowiednich procesów sprzedaży, nadawania odpowiednich wskaźników i mierzenia i planowania działań sprzedażowych. Po drugie, książkę tę polecił mi znajomy menedżer sprzedaży. Trzeci powód to moje wcześniejsze, pozytywne doświadczenia z pozycjami wydanymi przez Harvard Business Review. 

 

Autorzy książki zmierzyli się z trudnym i bardzo szerokim zagadnieniem jakim jest nazwanie i “poukładanie” procesów sprzedaży. Co ważne wnioski, które sformułowali opierają się na głębokiej analizie przypadków i badaniach, które przeprowadzili pracując z kadrą zarządzającą wielu przedsiębiorstw. W przejrzysty sposób pokazują, że istnieje co najmniej kilka procesów sprzedażowych i co najmniej kilka ról sprzedażowych w każdej organizacji. Mówią o największych błędach i nie koloryzują, a raczej pokazują trudną do przełknięcia prawdę o tym jak zarządzana jest większość działów sprzedaży.

 

No to w żołnierskich słowach o plusach i minusach.

 

Plusy:

 

  • Większość ważnych zagadnień, konkretnych procesów jest przedstawiona również w formie graficznej. Zdecydowanie ułatwia to zrozumienie zagadnienia.

 

  • Jasne rozróżnienie i nazwanie konkretnych procesów sprzedaży wraz z opisem w jakich sytuacjach jaki proces powinien zaistnieć.

 

  • Autorzy zgrabnie punktują błędy jakie popełnia większość menedżerów sprzedaży. Taka lista z pewnością pomaga, by się przed nimi ustrzec.

 

  • Na końcu każdego rozdziału znajduje się podsumowanie streszczające najważniejsze treści.

 

  • Na końcu książki znajduje się tabela z opisem konkretnych problemów i informacją na której stronie książki znajdują się rozwiązania.

 

Minusy:

 

  • Z mojej perspektywy przydałoby się więcej praktycznych przykładów, czy też case study opisujących zastosowanie proponowanego rozwiązania. W całej książce znajdziemy ich tylko kilka.

 

  • Podczas czytania zdarzyło mi się zgubić wątek. Być może to wina percepcji lub zmęczenia, ale mam subiektywne poczucie, że autorzy czasem przynudzali. Pewne elementy było powtarzane kilkukrotnie i niepotrzebnie rozciągnięte, co sprawiało, że zapominałem o którym procesie własnie czytam.

 

  • Zabrakło mi pewnego graficznego zestawienia i podsumowania wszystkich opisanych procesów sprzedaży. Taka tabela pod koniec książki zdecydowanie ułatwiłaby przeniesienie treści z książki do realiów biznesowych czytelnika.

 

  • Książka nie jest tania, bo kwota 119 zł (na dzień tej recenzji) plasują ją w górnej półce cenowej.

 

Zdecydowanie polecam tę pozycję każdemu menedżerowi sprzedaży oraz ambitnym handlowcom. Osoby chcące zmienić jakość swoich procesów sprzedaży z pewnością się zainspirują, a nawet mogą przenieść pewne rozwiązania wprost “jeden do jednego” do swojej firmy i cieszyć się większa kontrolą i przewidywalnością swoich wyników.

 

Pozdrawiam

 

Łukasz Fiuczyński

“PRZEŁOM W ZARZĄDZANIU SPRZEDAŻĄ”

28 lutego 2020

Jason Jordan, Michelle Vazzana

Flow Consulting wystąpienia publiczne

Bezpłatna rozmowa z Trenerem

Oferta

Mogą Cię zainteresować

Zapisz się 

Zapisz się do
Newslettera

Chcesz być na bieżąco?

Artykuły

Przeczytaj 

Lista szkoleń

Szkolenia z

 Wystąpień
Publicznych

Lista szkoleń

Szkolenia

Sprzedażowe

 mnm© Copyright 2017 by WebWave